neděle 2. února 2014

Desatoro správneho cvičenia



1.Dýchanie
Pri správnom dýchaní svaly lepšie pracujú a tak sa aj rýchlejšie potíš. Výsledkom je rýchlejšie spaľovanie tukov. Navyše ak správne dýchaš pri brušákoch a klikoch v svaloch je menšie napätie a zvládneš viac cvikov, po sebe bez bolesti.

2.Správna dĺžka prestávky
Ak si často dávaš dlhé prestávky ,tak cvičenie nie je vôbec efektívne. Radšej si cvičenie rozdeľ na rovnaké úseky, približne na štvrtiny  a prestávku si dávaj maximálne na minútu. Svaly si odpočinú – nevypnú úplne

3.Záťaž ako u chalanov
Tvoje svaly nemajú najmenšiu rozdielnosť v porovnaní so svalmi chalanov a preto zvládnu záťaž aj opakovania, presne tak ako ich. Činky s vyššou hmotnosťou či rovnaký počet klikov je úplnou samozrejmosťou. 
Untitled | via Tumblr

4.Dostatok tekutín
Pri cvičení sa veľmi spotíš, a preto musíš stratené  tekutiny nabrať späť. Najlepšie je  pri cvičení piť čistú vodu, nesladený čaj alebo diétnu minerálku.

5.Necvič každý deň
Pri každodennom cvičení môže nastať svalová horúčka. (Preťaženie) . Tvoje telo bude slabé, nebudeš vládať cvičiť, aj keď´ sa budeš nútiť.( To je veľká pravda mám to overené od jillian) Najlepšie je cvičiť každý druhý deň, alebo 3 krát do týždňa ..

6. Polocviky a celé cviky
Určite poznáš tzv. cvičenie na série, je to rozdelenie cvikov  na ľahšie a ťažšie. Pričom  tieto cviky striedaš a tak dávaš v podstate svojmu telu akúsi prestávku.

7.Dodržiavanie časového harmonogramu
Tvoje telo si po dlhšom čase zvykne na čas, ktorý cvičíš, preto by si to drastický meniť nemala. Nájdi si najlepšie vyhovujúci čas a praktizuj cvičenie v túto dobu po celý čas (obdobie) cvičenia

8. Najedz sa aspoň hodinu pred cvičením
Ak sa naješ príliš skoro, budeš počas cvičenia hladná. No a ak sa naješ príliš neskoro , jedlo sa ti horšie strávi a bude ti možno aj zle, a určite sa ti  nebude príjemne cvičiť
Untitled

9. Necvič z nutnosti
Správny postoj k cvičeniu ti vždy pomôže. Ak sa budeš cvikmi týrať, aj keď sa ti nebude chcieť, alebo nebudeš mať náladu je to o ničom. Vždy sa snaž byť aspoň trochu pozitívne naladená, možno ti pomôže aj sprievodná hudba alebo vyventilovanie hlavy, ku ktorému ti často pomôže aj cvičenie samo osebe .

10. Poctivo urobené cviky
Ak si cvičenie budeš uľahčovať napríklad tým že brušáky budeš robiť len v malom  uhle, cvičenie bude málo efektívne! Ak chceš naozaj schudnúť a nabrať svalovú hmotu a pekne si vytvarovať telo, cviky praktizuj poriadne a nepodvádzaj samú seba!

Keys to winning

1 komentář:

Štítky